Anu Ahokas ehdolla Nuoreksi Johtajaksi

blogi anu mpollari-1024x683
StaffPoint-konsernin strategiajohtaja, valmennusyhtiö Spring Housen toimitusjohtaja __ Anu Ahokas__ (38) on yksi kärkiehdokkaista Vuoden 2017 Nuoreksi Johtajaksi. Tuomaristo nimeää voittajan kaikkiaan yhdeksästä valitsemastaan kärkiehdokkaasta. Suomen Nuorkauppakamari julkistaa voittajan palkitsemistilaisuudessa 11.12.2017.

Nyt neljättä kertaa järjestettävään Vuoden Nuori Johtaja –kilpailuun pyydettiin ehdottamaan henkilöitä, jotka johtavat päämäärätietoisesti organisaatiotaan ja kantavat vastuun sekä asioista että ihmisistä – myös haastavina hetkinä.

Kilpailussa menestyvät johtajat, joilla on kunnianhimoisia tavoitteita ja jotka pyrkivät johtamisellaan muovaamaan tulevaisuutta. Vuoden Nuori Johtaja toimii tuloksellisesti ja pyrkii luomaan työpaikkoja. Hänessä on myös esimerkillistä milleniaalia: taitava verkostoituja, tilanteisiin mukautuva, sinut itsensä kanssa ja vuorovaikutustaidoiltaan ajan hermolla.

MEidän milleniaalijohtajamme

Kysyimme ”käytävillä”, miksi Anu Ahokas on osuva valinta ehdokkaaksi:
"Anu on inspiroiva esimerkki koko konsernin henkilöstölle. Hän paneutuu vahvalla henkilöstöalan ammattitaidolla, suurella sydämellä ja positiivisella asenteella jokaiseen liiketoimintamme kehittämistä koskevaan hankkeeseen. Unohtamatta välitöntä läsnäoloa työntekijöidemme arjessa", talousjohtaja Susanna Huuskonen sanoo.

Opintovapaalle hetkeksi siirtynyt HoReCa-liiketoimintamme toimialapäällikkö Katriina Rantanen luottaa Anu Ahokkaan driveen konsernijohtaja Mika Kiljusen rinnalla.
"Sekä Anu että Mika ovat loistavia myyjiä, karismaattisia esiintyjiä ja määrätietoisia johtajia. Anu on tuonut liiketoimintamme kehitykseen lisää tehoa ja vauhtia", Rantanen sanoo.

"Anu on työyhteisömme aktiivisin some- ja mediavaikuttaja. Hän on nopea hyödyntämään sosiaalista mediaa, luo spontaaneja ja hauskoja videoita ja pitää mielenkiinnon yllä myös esiintymislavalla. Vastuullisessa roolissaan Anu myös ehtii verkostoitua alan tärkeisssä tapahtumissa", viestintä- ja markkinointipäällikkö Mariliina Karppo kiittelee.

’Sydämellä huipulle’ –motto yleistynyt koko konsernissa

Vuodesta 2004 lähtien StaffPointin sisaryhtiössä Spring Housessa työskennelleellä Ahokkaalla on jo pitkään ollut yksi motto ylitse muiden. Se on kehitetty yhdessä henkilöstön kanssa:

"Sydämellä huipulle"

Motto on rantautunut yhdeksi pidetyksi konsernin esimiestyön ohjeeksi ja näkyy sisäisessä viestinnässämme.

"Hyvä johtaminen on yhdessä oman joukkueen kanssa tekemistä ja jakamista. Menestyvä joukkue rakentuu kielenkäytössä, arjen eleissä, yhteisissä traditioissa ja symboleissa. Kannustamme toisiamme ja asiakkaitamme. Luotamme jokaisen omaan tapaan tehdä työnsä, yhteisten reunaehtojen puitteissa. Nautimme oman liekkimme loisteesta, mutta iloitsemme kun saamme innostamalla toisenkin liekin roihahtamaan", Ahokas sanoo.

Lisätietoja Vuoden Nuori Johtaja –kilpailusta täällä.

Kuva: Mika Pollari. Kuva on aluperin julkaistu FIT-lehden artikkelissa lokakuussa 2017